Tietoa meistä

Suomen Ilmailumuseo on ilmailun valtakunnallinen vastuumuseo, joka tallentaa kokoelmiinsa monipuolisesti Suomen siviili- ja sotilasilmailuun liittyvää aineistoa.

Kokoelmiemme painopisteenä on kotimaan ilmailu, suomalaisten suunnittelemat tai käyttämät lentokoneet ja suomalaisten osuus sekä kotimaisessa että kansainvälisessä ilmailussa. Kokoelmiin kuuluvat valokuvat, arkistoasiakirjat ja kirjallisuus ovat valtakunnallisesti arvokas ilmailutiedon aarreaitta.

Ilmailumuseo syventää jatkuvasti tietoa omista kokoelmistaan ja tekee aktiivista harkintaa tallennuksen aukkojen täydentämiseksi. Menneisyyden lisäksi museo tallentaa myös nykypäivää eri tyyppisillä tallennushankkeilla.

Kokoelmat ovat lähtökohtaisesti avoimet asiakkaille – ovat he sitten näyttelyasiakkaita, tutkijoita tai asianharrastajia